[ad_1]
تا بحال در گزارشهای مختلفی به راهاندازی استور GPT توسط OpenAI اشاره شده است و اکنون این استارتاپ تصمیم دارد تا هفته آینده استور خود برای GPTها را راهاندازی کند.
بر پایه ایمیلی که توسط OpenAI برای کاربران ارسال شده است، این استارتاپ تصمیم دارد تا استور GPT را هفته آینده راهاندازی کند. کاربران از طریق این پلتفرم میتوانند مدلهای هوش مصنوعی شخصیسازیشده خود که بر پایه مدلهای زبان بزرگ OpenAI ساخته شده را بفروشند و با دیگران به اشتراک بگذارند. در این ایمیل این چنین اشارهشده که مدلهای ساختهشده باید از دستورالعملهای OpenAI پیروی کنند.
OpenAI اولین بار در کنفرانس گسترشدهندگان ماه نوامبر خود اظهار کرده می بود که میخواهد به دیگر کاربران اجازه دهد تا با منفعت گیری از مدل زبان بزرگ GPT-4 این شرکت، مدلهای هوش مصنوعی خود را بسازند. یقیناً این قابلیت فقط برای ChatGPT Plus و مشترکین سازمانی در دسترس است و با وجود آن میتوان نسخههای شخصیسازیشدهای از چت بات ChatGPT را ساخت.
هرچند GPTهای شخصیسازیشده ساختهشده توسط OpenAI از طریق ChatGPT Plus نیز قابل دسترس می باشند، اما وجود یک استور به کاربران این اجازه را میدهد تا GPTهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند. OpenAI این چنین تصمیم دارد راهی برای پرداخت به سازندگان GPT بر پایه مقدار منفعت گیری از مدلهای هوش مصنوعی آنها اشکار کند، اما جزئیات بیشتری درمورد این مطرح انتشار نکرده است.
استور GPT ابتدا قرار می بود در ماه نوامبر راهاندازی بشود، اما OpenAI آن را به تعویق انداخت و علت آن حواشی مربوط به اخراج «سم آلتمن» می بود. اگر به یاد داشته باشید، ابتدا سم آلتمن بهطور غیرمنتظره از سمت مدیرعاملی شرکت برکنار شد و چند روز سپس، بعد از تهدید صدها کارمند OpenAI به استعفا، مجدد مدیرعامل OpenAI شد. بعد از آن نیز از تغییرات گسترده در هیئتمدیره شرکت و وجود مایکروسافت بهگفتن ناظر در آن خبر داده شد.
[ad_2]
منبع