[ad_1]
با تصویب قانون ضدانحصار بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا، اپل تا مارس 2024 زمان دارد تا به کاربران مستقر در اروپا اجازه دهد تا برنامههای iOS را از منبعی به جز اپ استور نصب کنند. درحالیکه اپل تا این مدت هیچ اطلاعات رسمی در رابطه نحوه انجام این کار اراعه نکرده است، رگولاتورهای سراسر جهان نیز درحال بازدید خواستهای شبیهی از این شرکت می باشند و مطابق گزارشهای منتشرشده، ژاپن میتواند سرزمین بعدی باشد که غول فناوری را به اراعه سایدلودینگ وادار میکند.
بر پایه گزارش Nikkei Asia، رگولاتوری ژاپن درحال آمادهسازی قوانین ضدانحصاری است که غولهای فناوری همانند اپل و گوگل را ناچار میکند تا منفعت گیری از استورهای شخص ثالث و این چنین راه حلهای پرداخت جانشین برای هر اپلیکیشن را فراهم کند. بهعبارت دیگر، ژاپن میخواهد اپل را به اراعه قابلیت سایدلودینگ در iOS ناچار کند.
سایدلودینگ در iOS برای کاربران ژاپنی
انتظار میرود تا این لایحه که روی چهار حوزه استورهای اپلیکیشن و پرداخت، جستجو، مرورگرها و سیستمعاملها تمرکز دارد، سال آینده میلادی برای پارلمان ارسال بشود. در صورت قبول آن، کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن میتواند شرکتهای نقضکننده قوانین تازه را جریمه کند. در بهار سال 2024 به گمان زیادً جزئیات بیشتری درمورد این برنامه آشکار خواهد شد.
دولت ژاپن تحقیقات خود درمورد گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک بهعلت نگرانیهای ضدانحصاری را در سال 2020 اغاز کرد. در آن سال، تعداد بسیاری از گسترشدهندگان ژاپنی نارضایتی خود نسبت به مدل تجاری اپ استور را ابراز کرده بودند. در سال جاری میلادی نیز رگولاتوری ژاپن تحقیقات خود را تکمیل کرد و به این نتیجه رسید که بازار اپلیکیشنهای موبایل تحت سلطه اپل و گوگل است.
به حرف های دولت محلی، با وجود قانون تازه، شرکتهای ژاپنی میتوانند استورهای اپلیکیشن خود را روی پلتفرمهایی همانند iOS و اندروید داشته باشند. این چنین به گسترشدهندگان این امکان را میدهد که برای سیستمهای پرداخت خود، از سیستمهای مالی داخلی با کارمزد کمتری منفعت گیری کنند.
[ad_2]
منبع