[ad_1]
پیروزی کنسول دستی «استیم دک» (Steam Deck) علتشده است که موجی از دستگاههای گیمینگ قابلحمل از جمله لنوو لیجن گو و ایسوس راگ الی داخل بازار شوند. این دستگاهها با سیستمعامل ویندوز کار میکنند و بهراحتی بازیهای PC را اجرا میکنند. بهنظر میرسد انویدیا هم تصمیم ندارد از این قافله عقب بماند و میخواهد یک دستگاه قابل حمل گیمینگ اراعه کند. یقیناً دلایل فرد دیگر هم برای این تصمیم وجود دارد.
بهگزارش Techradar، انویدیا انگارً در حال کار بر روی رایانه شخصی گیمینگ و قابل حمل خود است. شایعه شده که این شرکت درحال ساختن دستگاههای قابلحمل بیشتری با با مالکیت معنوی خود است. این کار منطقی بهنظر میرسد، چون بازار کامپیوترهای گیمینگ قابلحمل روبهرشد است و این کمپانی میخواهد سریعتر در آن اندوختهگذاری کند.
تا بحال همه کامپیوترهای گیمینگ قابلحمل یک ویژگی مشترک داشتند و آن این می بود که از APUهای AMD برای فراهم قوت خود منفعت گیری میکردند. تنها جانشین این APUها نیز توسط اینتل و در اواخر سال 2024 اراعه خواهد شد. به این علت کسری بسیاری در بازار کامپیوترهای گیمینگ قابلحمل وجود دارد. انویدیا در صورت گسترش دستگاه خود، میتواند از این افتسختافزاری نهایت منفعت را ببرد.
گمان همکاری انویدیا با شرکتهای مشهور برای ساخت کامپیوتر گیمینگ قابلحمل
اگرچه به گمان زیادً نینتندو از تراشه انویدیا برای فراهم قوت نینتندو سوییچ 2 منفعت گیری خواهد کرد، اما انویدیا با رایانه گیمینگ و قابلحمل خود، بهجستوجو رقابتی گستردهتر در این بازار است. این چنین گمان دارد که انویدیا حتی با اینتل برای ساخت یک کنسول بازی دستی قوی همکاری کند.
یقیناً اولینباری نیست که این کمپانی قدم در راه دستگاههای گیمینگ قابلحمل میگذارد. این شرکت در قبل با اراعه دستگاه Nvidia Shield توانست خود را محک بزند که یقیناً زیاد پیروزیآمیز نبوده است.
باید چشم به راه ماند و دید که در صورت اراعه، این دستگاه میتواند با رقبای قدرتمندی همانند استیم دک رقابت کند یا خیر.
[ad_2]
منبع