[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها
شیائومی ۱۵ اولترا، پرچمدار دوربینمحور این غول چینی است که رقیب مستقیم تلفنهایی چون ویوو X200 پرو و X200 اولترا بهشمار میرود. همانند دو گوشی نامبرده، نیمی از قاب پشتی دستگاه با برآمدگی زیاد بزرگ و دایرهای شکل دوربین اشغال شده است تا طراحی دهانه لنز دوربینهای حرفهای را برای اطرافیان تداعی کرده و توانمندیهای خاص مجموعهی دوربینهای این گوشی را در عرصه عکاسی و فیلمبرداری را یادآور بشود.
صرفنظر جنبهی ظاهری و اهدافی که شیائومی برای کاربردهایی همانند اتصال فیلتر و کیتهای عکاسی در طراحی آن جستوجو کرده، ماژول دوربین، چهار لنز گوناگون را در دل خود جای داده که شامل لنزهای همیشگی اولتراواید و واید و دو لنز تلهفوتو با بزرگنماییهای اپتیکال ۳ و ۵ برابری میبشود. دوربین های تلهفوتوی ۵ برابری و اولتراواید از همان حسگرهای مشترک با ویوو X200 پرو یعنی ISOCELL HP9 و JN1 سامسونگ منفعت گیری میکنند.
در دوربین واید از حسگر بزرگتر و یک اینچی LYT-900 سونی شبیه نسل قبل منفعت گیری شده است، با این تفاوت که دیافراگم روی f/1.6 ثابت بوده و دیگر نمیتوان F-stop را تحول داد. بهجز این سه، لنز تلهفوتوی فرد دیگر با بزرگنمایی سهبرابری وجود دارد که روی حسگر IMX858 بسته شده است. همانند قبل این دوربینها از لنزهای لایکا منفعت گیری میکنند و روی ماژول از کوتینگ خاصی برای جلوگیری از تشکیل اتفاق Lens flare منفعت گیری شده است. در ادامه بهتماشای تعدادی از عکسهای گرفته شده با این گوشی مینشینیم.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]