[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها
سامسونگ تصمیم دارد ۱۱۷ میلیون دلار در کارخانهی خود واقع در جنوب هند اندوختهگذاری کند. این خبر چند ماه بعد از اعتراضات کارگری علیه شرکت کرهای اظهار میبشود.
کارخانهی سامسونگ در چنای هند اخیراً مورد دقت قرار گرفته است. در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۳)، کارگران این کارخانه در اعتراض به تعلیق تعدادی از همکاران خود دست به اعتصاب زدند.
در سپتامبر سال قبل (شهریور و مهر ۱۴۰۳)، صدها کارگر به زمان پنج هفته اعتصاب کردند و خواستار افزایش حقوق و شناسایی اتحادیهها شدند. این اعتصابات هنگامی آخر یافت که کارخانه موافقت کرد به خواستهای کارگران رسیدگی کند.
تی. آر. بی. راجا وزیر صنایع، ترویج اندوختهگذاری و بازرگانی تامیل نادو هند خبرداد اندوختهگذاری تازه، مطمعن سامسونگ به نیروی کار این ایالت را مشخص می کند. غول فناوری کرهی جنوبی تصمیم دارد ۱۰۰ زمان شغلی تازه نیز به کارخانه اضافه کند.
به نقل از رویترز، اتحادیهی کارگران هم چنان با سامسونگ دچار است و این شرکت را به تلاش برای تضعیف اتحادیهها متهم میکند. درعین حال، سامسونگ ادعا میکند که همه قوانین وابسته را مراعات کرده است.
درحال حاضر بیشاز ۲۰۰۰ نفر در کارخانهی سامسونگ در هند کار میکنند. این تأسیسات به تشکیل محصولاتی همانند یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی میپردازد و در سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۰ درصد از فروش ۱۲ میلیارد دلاری سامسونگ در هند را به خود تعلق داد.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]