[ad_1]
اپل برای اولینبار از سوی کمیسیون اروپا به گمان زیادً نزدیک به 500 میلیون یورو (538 میلیون دلار) جریمه خواهد شد. این جریمه بخشی از نتیجهگیری پروندهای است که در سال 2019 بعد از شکایت رسمی اسپاتیفای اغاز شد. انتظار میرود حکم اتحادیه اروپا درمورد پرونده پخش موسیقی، در هفتههای آینده بهطور رسمی علنی بشود.
بر پایه گزارش فایننشال تایمز، انگارً اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که اپل در مسدودکردن راههای پرداخت جانشین در اپلیکیشنهای پخش موسیقی همانند اسپاتیفای غیرقانونی عمل کرده است. اسپاتیفیای برای فرار از کارمزد 30 درصدی اپل در پرداخت درونبرنامهای، از راه جانشین پرداخت منفعت گیری میکرد که اپل به راه حلهایی غیرقانونی مانع از این عمل میشد.
جریمه اپل توسط اتحادیه اروپا بهجستوجو شکایت اسپاتیفای
اپل سیاست پرداخت درونبرنامهای خود را در اپلیکیشنها و بازیهای گوناگون اپ استور اجرا میکند، اما تحقیق تازه کمیسیون اروپا تنها به اپلیکیشنهای پخش موسیقی محدود بوده است. اپل در این اپلیکیشنها محدودیتهایی اعمال کرده است که کاربران نمی توانند فهمید شوند راه حلهای جانشین فرد دیگر برای پرداخت وجود دارد. به این طریق اپلیکیشن اختصاصی پخش موسیقی اپل یعنی Apple Music به طور ناعادلانه نسبت به رقبای شخص ثالث مورد دقت قرار میگیرد.
حکم اتحادیه اروپا اپل را ناچار نخواهد کرد که راه حلهای پرداخت درونبرنامه جانشین را مجاز کند، اما این شرکت باید به گسترشدهندگان اپلیکیشنهای پخش موسیقی اجازه دهد کاربران را آزادانه برای خرید اشتراک آنلاین به وبسایت خود هدایت کنند. یقیناً خرید از طریق وبسایت چون بدون کمیسیون اپل محاسبه میبشود، مسلماً ارزانتر خواهد می بود.
با اجراییشدن قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در ماه آینده میلادی، اپل به اسپاتیفای اجازه میدهد تا از راه حلهای پرداخت جانشین در اتحادیه اروپا منفعت گیری کند؛ اما اگر این اپلیکیشن بخواهد هم چنان در اپ استور باقی بماند، باید 17 درصد کارمزد پرداخت کند.
[ad_2]
منبع