[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها

دو شرکت شیائومی و Unisoc مدعی شدند که موفق شده‌اند تراشه‌ی موبایلی ۴ نانومتری تشکیل کنند که می‌تواند وابستگی به سازندگان خارجی همانند کوالکام و مدیاتک را افت دهد. چین با حمایتقوی دولت، به‌جستوجو خودکفایی زیاد تر در صنعت تراشه است.

مطابق گزارش‌ لیبرتی تایمز، شیائومی و Unisoc با پیروزی فرایند طراحی تراشه‌ی ۴ نانومتری خود را مبتنی‌بر معماری آرم تکمیل کرده‌اند. Unisoc ادعا می‌کند تراشه‌ی ۴ نانومتری جدیدش عملکردی در حد و اندازه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ دارد.

شیائومی در فصل اول سال ۲۰۲۴ بعد از اپل و سامسونگ؛ در رتبه‌ی سوم جهانی بازار تلفنهای هوشمند قرار گرفت. ساخت تراشه‌ی اختصاصی می‌تواند بدین معنی باشد که هواوی با رقیبی تازه در حوزه‌ی ساخت تراشه روبه رو خواهد می بود.

نسل جاری تراشه‌های کرین هواوی بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت SMIC، ساخته شده‌اند. همکاری‌ شیائومی با کوالکام، غول چینی را برای پیروزی طویل مدت در عرصه‌ی گسترش‌ی تراشه در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط

به‌باور تحلیلگران، موبایل‌هایی که از تراشه‌های ساخت چین منفعت گیری می‌کنند، به گمان زیادً تا سال ۲۰۲۶ به‌صورت گسترده دردسترس قرار نخواهند گرفت. اکنون، کوالکام و مدیاتک موقعیت غالب در بازار موبایل چین را دراختیار دارند.

باید دید وجود پررنگ‌تر شرکت‌های چینی در حوزه‌ی ساخت تراشه می‌تواند رقبای خارجی را به چالش بکشد یا خیر.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]