[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها

اولین پرتاب حامل انسان با فضاپیمای استارلاینر بوئینگ ابتدا قرار می بود در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه انجام بشود، اما به‌علت مشکل دریچه اکسیژن در موشک اطلس V تا 1 خردادماه به تعویق افتاد. اکنون ناسا اظهار کرده که این پرتاب با یک تأخیر دیگر در تاریخ 5 خردادماه انجام خواهد شد. در این پرتاب دو تن از فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهند رفت.

بر پایه اظهار ناسا، تاریخ پرتاب استارلاینر بوئینگ که به 1 خردادماه موکول شده می بود، با چهار روز تأخیر به 5 خردادماه منتقل شده است. در این مأموریت فضانوردان ناسا، «سانی ویلیامز» و «بوچ ویلمور» برای اقامت تقریباً یک هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده خواهد شد. این دو نفر خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات‌متحده و این چنین فضانوردان قدیمی ایستگاه فضایی بین‌المللی می باشند.

تأخیر چهار روزه پرتاب استارلاینر بوئینگ

به حرف های ناسا، زمان اضافی 4 روزه به مهندسان زمان می‌دهد تا نشت هلیوم در ماژول فضاپیمای استارلاینر را زیاد تر برسی کنند. این نشت چند روز قبل کشف شد و تیم مهندسی این مأموریت ناچار شدند پرتاب برنامه‌ریزی‌شده در 1 خردادماه را تا 5 خردادماه به تعویق بیندازند.

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ابتدا قرار می بود در 18 اردیبهشت پرتاب بشود، اما تقریباً دو ساعت قبل از بلندشدن فضاپیما، در دریچه اکسیژن موشک اطلس V مشکلی تشکیل شد. در نهایت تصمیم به معاوضه دریچه گرفته شد؛ فرایندی که الزام چرخاندن موشک اطلس V و استارلاینر از روی سکو و برگشت به یک ساختمان مونتاژ می بود.

درهمین‌حال، ویلیامز و ویلمور تا انجام این مأموریت در قرنطینه می باشند. مقامات ناسا حرف های‌اند که با نزدیک‌شدن به تاریخ پرتاب تازه، این دو فضانورد به ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا بازخواهند گشت. با انجام این پرتاب ویلمور و ویلیامز اولین انسان‌هایی خواهند می بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو 7 در سال 1968 به فضا خواهند رفت.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]

منبع