[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها
اپل از قاضی فدرال خواسته تا پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری علیه آن را رد کند. غول فناوری مدعیشده که دولت از دادگاه میخواهد «با طراحیمجدد قضایی یکی از مبتکرانهترین و پرمصرفکنندهترین محصولاتی که تا بحال ساخته شده است، یعنی آیفون» موافقت کند.
وزارت دادگستری همراه با دادستان کل 16 ایالت در شکایت خود ادعا کرده بودند که اپل بهطور غیرقانونی بازار تلفنهای هوشمند ایالات متحده را در انحصار خود درآورده است. دولت مدعیشده که اپل با اکوسیستم بسته آیفون، قوانین انحصار را زیر پا گذاشته است.
اکنون اپل اظهارکرده که استدلال وزارت دادگستری «بر پایه این فکر غلط شکل گرفته است که پیروزی آیفون نه از طریق ساخت محصولی برتر که مصرفکنندگان به آن مطمعن دارند و آن را دوست دارند، بلکه از طریق عمل های به عمد اپل برای جلوگیری از تهدیدات حاصل شده است.»
اپل استدلال DOJ را «غیرعادی» میداند و میگوید که قانون ضد انحصار از توانایی آن برای «طراحی و کنترل محصولات خود» محافظت میکند، نه این که به گسترشدهندگان شخص ثالث رسیدگی کند.
غول سازنده آیفون این چنین میگوید که دسترسی «زیاد گستردهای» برای گسترشدهندگان شخص ثالث به پلتفرم آیفون اراعه کرده است و «درعینحال، برای محافظت از مصرفکنندگان، محدودیتهای معقولانهای» نیز اعمال کرده است.
دلایل اپل برای کنارگذاشتنِ پرونده DOJ

بهطورکلی، پنج علت مهم که اپل با اشاره به آنها میخواهد پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری رد بشود، شامل موارد زیر می باشند:
- اپل موظف به همکاری با گسترشدهندگان شخصثالث نیست و ردهمکاری با آنها نیز رفتاری استثنایی محسوب نمیبشود.
- وزارت دادگستری رویکرد اپل برای برنامههای مطلبرسان، سوپراپلیکیشنها، برنامههای استریم بازی، ساعتهای هوشمند یا کیفپولهای دیجیتال را بهقدر کافی با نحوه تصمیمگیری مصرفکنندگان برای خرید تلفنهوشمند خود مرتبط نمیکند.
- اپل بهاندازهای بازار تلفنهای هوشمند را کنترل نمیکند تا بخواهد یک انحصارگر در نظر گرفته بشود.
- وزارت دادگستری تصمیم اپل برای انحصار را بهقدر کافی نشان نداده است.
- وزارت دادگستری با ارجاعات سرسری به تعداد بسیاری از محصولات و سرویسهای اپل، پرونده خود را بیشتر از حد گسترده کرده است.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]