[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها

بنابر گزارش رویترز مبنی‌بر اعتصاب سه‌روزه‌ی کارگران سامسونگ، این دومین اعتصاب اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU) در سال جاری است و مدتی بعد از افزایش تنش بین کارگران و مدیریت اتفاق می‌افتد. این اتحادیه نزدیک به ۳۰ هزار عضو دارد که تقریباً یک‌چهارم نیروی کار کره‌جنوبی این شرکت را راه اندازی خواهند داد.

خواسته‌های مهم معترضان افزایش حقوق و یک روز مرخصی اضافی در سال برای کارگران عضو اتحادیه و تغییراتی در سیستم پاداش کارکنان است. رئیس این اتحادیه معتقد است که این جریان در حال قوت‌گرفتن است و با‌دقت‌به مشکلات سامسونگ در تشکیل و اراعه‌ی تراشه‌های حافظه، خواهان دقت زیاد تر این شرکت بر خواسته‌ی معترضان است.

این اتحادیه تعداد شراکت کارگران در اعتصاب ماه قبل را آشکار نکرد؛ اما معتقد است که ۶٬۵۴۰ نفر کارگر در اعتصاب این هفته شرکت خواهند کرد که عمدتاً در قسمت‌های تولیدی و گسترش‌ی محصول مشغول فعالیت می باشند. به این علت، این اعتصاب می‌تواند خطوط تشکیل و نظارت بر تجهیزات خودکار را مختل کند.

از‌آنجا‌که سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه در دنیا است، اعتصاب کارگران خط تشکیل می‌توانند ضربه‌ی سنگینی به بازار و روال تشکیل و اراعه‌ی این محصول سامسونگ باشد؛ اما سامسونگ دیروز خبرداد که اختلالی در زمان‌بندی تشکیل و اراعه اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده‌ای از سامسونگ در جواب به اعتصاب ماه قبل به نماینده‌ی این اتحادیه خبرداد که سامسونگ درمورد‌ی شرایط حقوق و مرخصی سالانه شرایط منعطفی را نظر می‌دهد؛ اما این پیشنهادها خواسته‌های اتحادیه برای افزایش حقوق و مرخصی را برآورده نمی‌کند. این چنین، آن‌ها خواهان برابری در سیستم پاداش می باشند؛ چراکه پاداش برای کارگران درجه‌یک با کسر هزینه از سود عملیاتی محاسبه می‌بشود؛ در‌حالی‌که پاداش برای مدیران بر پایه کارکرد آن‌ها در رسیدن به اهداف کلان شرکت پرداخت می‌بشود.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]