[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی باماها
به از زمان تصدی «عباس علیآبادی» بر صندلی وزارت صمت تا به امروز، واردات خودروهای هیبریدی و برقی در برتری وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. علیآبادی برای سالها مدیریت مپنا را برعهده داشت و علاقه او به گسترش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سرزمین بر فردی پوشیده نیست. در آخرین روزهای کار دولت سیزدهم، «مهرداد خسروی» مدیرکل دفتر صنایع ماشین وزارت صمت، بار دیگر بر برتری واردات خودروهای هیبریدی و برقی به سرزمین اصرار کرد.
خسروی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، به سیاستهای کلی وزارت صمت اشاره کرد. بر پایه سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات خودروهای هیبریدی و برقی در برتری کار این وزارتخانه قرار دارد. تاثیرات زیستمحیطی منفعت گیری از خودروهای برقی و این چنین مدیریت مصرف سوخت در سرزمین، از جمله دلایلی است که وزارت صمت برای واردات خودروهای هیبریدی و برقی آنها را مورد اصرار قرار میدهد.
تکذیب بسته شدن ثبتخواست واردات خودروهای هیبریدی، برقی و درونسوز
طی روزهای تازه، اخباری مبنی بر توقف ثبت خواست واردات ماشین به سرزمین انتشار شد. خسروی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، این اخبار را شایعه خواند و آنها را رد کرد. به حرف های او از ابتدای امسال تعداد قابل توجهی ثبت خواست برای واردات ماشین به سرزمین انجام شده است. این چنین مقدار ارز تخصیص یافته به نوشته واردات ماشین در قیاس با سال قبل، 20 درصد افزایش را مشخص می کند.
خسروی ابراز امیدواری کرد در سال 1403، رکورد تشکیل و واردات ماشین سال قبل شکسته بشود. این چنین او از بهبود کیفیت خودروها سخن او گفت؛ موضوعی که طی سالیان تازه مورد دقت مصرفکنندگان ایرانی بوده است.
خسروی از واردکنندگان واجدین شرایط واردات خودروهای نو خواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت خواست واردات ماشین عمل کنند. خسروی ابراز امیدواری کرد با ورود خودروهای برقی به سرزمین، فناوریهای روز دنیا نیز به سرزمین منتقل بشود.
اظهارات مسئولان وزارت صمت در حالی صورت میگیرد که تنها چند روز تا آخر کار دولت سیزدهم باقی مانده است و به زودی دولت تازه، مدیریت امور را در دست خواهد گرفت. با تحول مدیران ارشد وزارت صنعت، امکان پذیر دیدگاه آنها نیز نسبت مساله واردات ماشین تحول کند.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]